Teaching role and innovative teaching strategies with an emphasis on research
Keywords:
teacher, strategies, researchAbstract
This study describes the importance of the teaching role and innovative teaching strategies with an emphasis on research, based especially on reasoning, creativity or self-esteem, can be equally applicable to the world of research accompanied by a good management of ICT. Therefore, the role of the teacher is not limited to the implementation of traditional learning strategies, but must also be creative, make the classroom interesting and enjoyable, thus promoting critical thinking in students. It is concluded that almost all the universities in the country offer degree and postgraduate programs under the distance modality. However, carrying out scientific research work with the students of this modality is still in its initial stage, in addition, the teaching role consists of using creativity so that the classes are fun and pleasant, promoting the student's critical thinking.
References
Aldeanueva, I., & Jiménez, J. (2012). Las tecnologías de la información y la comunicación en las pymes turísticas andaluzas: una perspectiva estratégica de cluster. Cuadernos de Ciencias Económicas y Empresariales, 62, 37-48.
Batista de los Ríos, D. (2010). Orientación educativa en la universidad actual desde la dimensión extensionista. Revista Conexão UEPG, 6(1), 16-21.
Copello, M. (2010). Práctica docente extramuros universitarios: Medios digitales facilitando el proceso reflexivo-dialógico. Tendencias Pedagógicas (16), 131- 156.
Decoud, C. (2020a). Uso de las TIC en el Aula con Enfoque CTS. Asunción: CONACYT.
Decoud, C. (2020b). Protagonismo de la Educación a Distancia en tiempos de Covid. Disponible en: https://www.lanacion.com.py/pais/2020/07/13/protagonismo-de-la-educacion-a-distancia-en-tiempos-de-covid-19/
García, D. (s.f.). El papel del docente en el contexto actual. Disponible en: https://www.uaeh.edu.mx/gaceta/3/numero27/mayo/papel-docente.html
Kwan Chung, C. K. (2022). Actividades intramurales y extramurales como factores críticos de éxito en la formación del estudiante en las universidades del Paraguay. Revista Multidisciplinar UP, 3(1), 33–37. Disponible en: http://www.upacifico.edu.py:8040/index.php/Rev_MUP/article/view/281
Kwan Chung, C. K., Torres Galeano, S. M., Benítez Duarte, D. L., Ramírez Girett, V. A., & Duarte Sanchez, D. D. (2022) Adopción del código QR en el sector de servicios. Caso de locales gastronómicos en los shoppings del Paraguay, 2022. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 6(3), 4191-4205. Disponible en: https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v6i3.2550
Martin Gordillo, M., & González-Galbarte, J. C. (2002) Enseñanza de la tecnología: Reflexiones sobre la educación tecnológica desde el enfoque CTS. Revista Iberoamericana de la Educación. (28). Disponible en: https://rieoei.org/historico/documentos/rie28a01.htm
Miniland Educacional. (s.f.). Estrategias didácticas innovadoras para aplicar en tus clases Disponible en: https://spain.minilandeducational.com/school/estrategias-didacticas-innovadoras-para-tus-clases/
Montero Lazarte, W. E. Desafío del Rol docente en la actualidad. Disponible en: https://yura.website/index.php/desafios-del-rol-docente-en-la-didactica-emergente/
Valero Vargas, R.; Palacios-Rozo, J. y González-Silva, R. (2019). Tecnologías de la Información y la Comunicación y los Objetos Virtuales de Aprendizaje: un apoyo a la presencialidad. Revista Vínculos: Ciencia, Tecnología y Sociedad, 16 (1), 82-91. Disponible en: https://doi.org/10.14483/2322939X.15537
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Chap Kau Kwan Chung
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores de los artículos son los responsables de la obtención del permiso correspondiente para incluir en su artículo cualquier material publicado en otro lugar. La revista declina cualquier responsabilidad que derive del mismo.
La responsabilidad del contenido de los artículos publicados es de competencia exclusiva de sus respectivos autores, quedando Editora y/o el Comité Científico exentos de todo tipo de responsabilidad.
La Revista Multidisciplinar se reserva los derechos de autor, y la reproducción de los documentos en otros medios impresos y/o electrónicos, de acuerdo con la promoción del Acceso Libre.