Teaching role and innovative teaching strategies with an emphasis on research

Authors

  • Chap Kau Kwan Chung Universidad del Pacífico, Dirección de Investigación. Asunción, Paraguay

Keywords:

teacher, strategies, research

Abstract

This study describes the importance of the teaching role and innovative teaching strategies with an emphasis on research, based especially on reasoning, creativity or self-esteem, can be equally applicable to the world of research accompanied by a good management of ICT. Therefore, the role of the teacher is not limited to the implementation of traditional learning strategies, but must also be creative, make the classroom interesting and enjoyable, thus promoting critical thinking in students. It is concluded that almost all the universities in the country offer degree and postgraduate programs under the distance modality. However, carrying out scientific research work with the students of this modality is still in its initial stage, in addition, the teaching role consists of using creativity so that the classes are fun and pleasant, promoting the student's critical thinking.

References

Aldeanueva, I., & Jiménez, J. (2012). Las tecnologías de la información y la comunicación en las pymes turísticas andaluzas: una perspectiva estratégica de cluster. Cuadernos de Ciencias Económicas y Empresariales, 62, 37-48.

Batista de los Ríos, D. (2010). Orientación educativa en la universidad actual desde la dimensión extensionista. Revista Conexão UEPG, 6(1), 16-21.

Copello, M. (2010). Práctica docente extramuros universitarios: Medios digitales facilitando el proceso reflexivo-dialógico. Tendencias Pedagógicas (16), 131- 156.

Decoud, C. (2020a). Uso de las TIC en el Aula con Enfoque CTS. Asunción: CONACYT.

Decoud, C. (2020b). Protagonismo de la Educación a Distancia en tiempos de Covid. Disponible en: https://www.lanacion.com.py/pais/2020/07/13/protagonismo-de-la-educacion-a-distancia-en-tiempos-de-covid-19/

García, D. (s.f.). El papel del docente en el contexto actual. Disponible en: https://www.uaeh.edu.mx/gaceta/3/numero27/mayo/papel-docente.html

Kwan Chung, C. K. (2022). Actividades intramurales y extramurales como factores críticos de éxito en la formación del estudiante en las universidades del Paraguay. Revista Multidisciplinar UP, 3(1), 33–37. Disponible en: http://www.upacifico.edu.py:8040/index.php/Rev_MUP/article/view/281

Kwan Chung, C. K., Torres Galeano, S. M., Benítez Duarte, D. L., Ramírez Girett, V. A., & Duarte Sanchez, D. D. (2022) Adopción del código QR en el sector de servicios. Caso de locales gastronómicos en los shoppings del Paraguay, 2022. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 6(3), 4191-4205. Disponible en: https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v6i3.2550

Martin Gordillo, M., & González-Galbarte, J. C. (2002) Enseñanza de la tecnología: Reflexiones sobre la educación tecnológica desde el enfoque CTS. Revista Iberoamericana de la Educación. (28). Disponible en: https://rieoei.org/historico/documentos/rie28a01.htm

Miniland Educacional. (s.f.). Estrategias didácticas innovadoras para aplicar en tus clases Disponible en: https://spain.minilandeducational.com/school/estrategias-didacticas-innovadoras-para-tus-clases/

Montero Lazarte, W. E. Desafío del Rol docente en la actualidad. Disponible en: https://yura.website/index.php/desafios-del-rol-docente-en-la-didactica-emergente/

Valero Vargas, R.; Palacios-Rozo, J. y González-Silva, R. (2019). Tecnologías de la Información y la Comunicación y los Objetos Virtuales de Aprendizaje: un apoyo a la presencialidad. Revista Vínculos: Ciencia, Tecnología y Sociedad, 16 (1), 82-91. Disponible en: https://doi.org/10.14483/2322939X.15537

Published

2023-01-10

How to Cite

Kwan Chung, C. K. (2023). Teaching role and innovative teaching strategies with an emphasis on research. Revista Multidisciplinar UP, 3(2), 78–81. Retrieved from https://upacifico.edu.py:8043/index.php/Rev_MUP/article/view/319

Issue

Section

Artículo de Reflexión